PROME | Directorio  
 
PRINCIPAL
Publicaciones
Líneas de
Investigación
Proyectos
Graduados
Comunidad MatEdu
Galería
 
   Publicaciones
 
 
 

PUBLICACIONES

Molina, G., Rosas, A. y Castañeda, A. (2012). A didactic on line activity for trigonometry in high school. Facilitating access and participation:  mathematical practices inside and outside the classroom. Quaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics) Issue 22, July 2012

Castañeda, A, Rosas, A. y Molina, G. (2012). La institucionalización del conocimiento en la clase de matemáticas. Un estudio sobre el discurso del aula. Perfiles Educativos. Vol. XXXIV, 135. pp. 26-40

Castañeda, A. Rosas, A., y Molina, G. (2011). Institututionalization of Knowledge in the mathematics classroom: a study on classroom discourse. Proceedings of the Thirty-Third Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, October 20-23

Molina, G., Rosas, A. y Castañeda, A. (2011). Adidactic activity for the inverse trigonometric ratio. Proceedings of the Thirty-Third Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, October 20-23

Molina, G., Castañeda, A. y Rosas, A. (2011). El teorema de cambio de base de logaritmos: Una nota de clase. Premisa, 13-50 , pp. 23-27

Serna, L., Castañeda, A. y Montiel, G. (2011). Estudio socioepistemológico del desarrollo de la recta tangente. Lestón, P. (Ed.). (2011). Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Vol. 24. México, DF: Colegio Mexicano de Matemática Educativa A. C. y Comité Latinoamericano de Matemática Educativa A. C. pp.  825 – 834

Molina, G., Rosas, A. y Castañeda, A. (2011). Creencias sobre la matemática y su relación con las prácticas de enseñanza.Lestón, P. (Ed.). (2011). Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Vol. 24. México, DF: Colegio Mexicano de Matemática Educativa A. C. y Comité Latinoamericano de Matemática Educativa A. C. pp.  1120 – 1132

Rosas, A., Castañeda, A. y Molina, G. (2011). Online mathematics for basic school and high school sutdents in Mexico. Proceedings of the Thirty-Third Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, October 20-23

Rosas, M., Pardo, R. y Castañeda, A. (2011). mathematics for students of digital art and graphic desing: a historical approach. en G. Buendía (Coord.) Reflexión e investigación en Matemática Educativa. 

Molina, G., Rosas, A. y Castañeda, A. (2011). Construcción geométrica dinámica y modelo de Van Hiele. Lestón, P. (Ed.). (2011). Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Vol. 24. México, DF: Colegio Mexicano de Matemática Educativa A. C. y Comité Latinoamericano de Matemática Educativa A. C. pp.  1150 – 1158

Molina, G., Rosas, A. y Castañeda, A. (2011). Perspectiva de las TIC en la educación superior en Iberoamérica. Lestón, P. (Ed.). (2011). Acta Latinoamericana de Matemática Educativa, Vol. 24. México, DF: Colegio Mexicano de Matemática Educativa A. C. y Comité Latinoamericano de Matemática Educativa A. C. pp. 1170 – 1178

Castañeda, A. Rosas, A y Molina, G. (2010). El discurso matemático escolar de los logaritmos en libros de texto. Premisa. 12-44, pp. 3 -18

Molina, G., Martos, E. y Castañeda, A. (2010). Valores prácticos y epistémicos de los productos notables. Premisa. 12-47, pp. 40-49

 

 
 
Freelance Web Designer